Cortex Vám přináší:

7 tipů pro lepší zákaznický servis

Pro celé call centrum nastavte klíčové metriky (KPI) jako je průměrná doba čekání, procento zvednutých hovorů a procento pozitivních hodnocení.

Nastavte KPI i pro jednotlivé operátory pro podporu osobní zodpovědnosti jednotlivých členů týmu.

KPI měřte kontinuálně a pravidelně vyhodnocujte, ať máte přehled o plnění cílů a výkonnosti jednotlivců i týmu.

Vyhodnocení použijte jako podklad pro procesní změny, cílený trénink a hodnocení operátorů. Už nikdy nebudete střílet na slepo!

01
02

Růst se netýká pouze nováčků! Nastavte osobní cíle všem operátorům dle jejich zkušeností a výkonů.

K cílům připojte i časový harmonogram, společně si vyhodnoďte, zda se cíle podařilo naplnit a domluvte, kam se posunete dále.

Nesplnění cíle není vždy způsobeno neaktivitou, či nedbalostí. Zjistěte, jaké podmínky pomůžou operátorovi cíl naplnit.

Zkušení operátoři zodpoví 90 % otázek z hlavy, ale občas přijde od zákazníka záludná otázka, která padne jednou za půl roku.

Proto je důležité vést a průběžně aktualizovat znalostní bázi, do které se operátor může během hovoru podívat a hbitě odpovědět bez nutnosti zpětného volání.

Doplňujte do báze i netypické a málo frekventované otázky. Ty si operátoři dohledávají nejčastěji.

Kvalitní znalostní báze Vám navíc výrazně usnadní zaškolení nováčků v týmu.

03
04

Jasně definujte pravomoce operátorů, team leaderů a managerů ve vztahu k zákaznickým požadavkům.

Tuto definici zapište do písemné podoby a ujistěte se, že ji mají k dispozici všichni kolegové v zákaznickém servisu.

Máte tak jistotu, že každé rozhodnutí se dostane ke kompetentní osobě hned a nebude putovat po celém zákaznickém servisu.

Zabráníte i chybám a konfliktům v týmu, protože je písemně určeno, kdo smí o čem rozhodovat.

Komunikace je klíčem k úspěchu, ale komunikovat se musí i v mezi členy zákaznického servisu a s ostatními odděleními.

Na pravidelných schůzkách informujte o novinkách z firmy, nových produktech, postupech a plánovaných akcích.

Sbírejte informace z ostatních oddělení o tom, co se chystá a kdy. Tyto informace potom distribuujte operátorům pomocí oběžníku, nebo v rámci meetingu.

Nastavte i opačný směr komunikace. Opakované stížnosti či nepochopení zákazníky je potřeba předat na správné oddělení, aby došlo k nápravě.

05
06

Správně zvolená CRM platforma rozhoduje o tom, jak kvalitně a rychle budou Vaši operátoři pracovat. Volte ji pečlivě.

Operátor potřebuje dohledat historii zákazníka rychle a snadno během hovoru. Pokud musí prohledávat několik systémů, tak roste délka hovorů a klesá spokojenost jak operátora, tak zákazníka.

Pokud se operátorům s platformou nebude pracovat pohodlně, tak si budou práci ulehčovat, budou vynechávat pole a systém obcházet.

Všechna data na jednom místě a snadná tvorba ticketu jsou základem úspěchu.

Firemní kultura zásadně ovlivňuje náladu v týmu, ale i přístup operátorů během hovorů.

Budujte kulturu, kde máte zákazníky rádi a vážíte si jejich času stejně, jako si vážíte času kolegy. Jen tak budete mít přátelský zákaznický servis, který zákazníka ujistí, že si vybral správně.

Probírejte s operátory modelové situace, aby se operátoři vcítili do role zákazníka a pochopili jeho perspektivu.

07

Kvalitní zákaznický servis vyžaduje mnoho úsilí, zkušeností a průběžné péče.

Svěřte se do rukou profesionálů s 25letými zkušenostmi.

kreslo

POPTEJTE ZÁKAZNICKÝ SERVIS

Nezávazná poptávka

Vyplňte své kontaktní údaje a my Vám zodpovíme všechny otázky o call centru, zákaznickém servisu a zpracování komunikace.

Naše projektová manažerka Vás bude brzy kontaktovat.

Prosím, vyplňte své jméno.
Please enter a valid email address.
Prosím, vyplňte platné telefonní číslo.
Please type your message.
Please check this field.